Dela sidan:

Snoop Dogg är inte rädd för att sticka ut. I september bestämde han sig för att starta sitt eget cannabismärke. Nu startar han en talkshow i samarbete med Adidas – om fotboll. Rapparen är kanske inte den första man tänker på som ska leda show i ämnet, men Adidas har valt att tänka annorlunda.

Talkshowen innehåller åtta avsnitt och har namnet Turf’d Up. Sändning sker på hans egen Youtube-kanal Westfest TV, som i dagsläget har 1,3 miljoner prenumeranter. Det skriver flera amerikanska medier idag, däribland Adweek.

– Turf'd Up är en naturligt förlängning av vårt partnerskap och ger en perfekt plattform för att visa upp Coach Snoops talang, kunskap om spelet och hur Adidas Fotboll är det enda varumärket som förenar idrott och kultur, säger Mark Daniels, vd för sportteamet hos Adidas.

Gamla stjärnor som Antonio Pierce, Terrell Owens och John Salley kommer att dyka upp i Snoop Doggs show som har premiär den 30 december.

Showen är utvecklad av byrån Cashmere Agency. Super Bowl går av stapeln den 7 februari 2016.

Snoop Dogg har 13 miljoner Twitter-följare och 7,5 miljoner följare på Instagram.

Se trailern till talkshowen här.



Dela sidan: