Dela sidan:

I oktober stod det klart att Fritidsresor väljer Forsman & Bodenfors som nordisk byråpartner efter ett kortare samarbete med Scholz & Friends. Nu rullar man ut den första kampanjen för semestersugna i vinterkylan. 

Grunden för sommarkampanjen bygger på att 5 000 barn lär sig simma i Bamses simskola på något av Fritidsresors 22 Blue Village Family Life-hotell varje år. Enligt en nyligen genomförd undersökning föredrar majoriteten av barnfamiljer att låta sina barn lära sig simma under semestern.

– Få saker ger mer glädje och skapar härliga minnen än att lära sig simma, och därför har vi valt att fokusera på barn och simskolor i den första delen av sommarkampanjen, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic/Fritidsresegruppen i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kan också ses som en uppmaning: 

– Vi hoppas även förmedla vikten av simkunnighet och precis som undersökningen visar är semestern ett ypperligt tillfälle att delta i en simskola. I ett av inslagen ger därför en siminstruktör tips på hur man bäst lär barn simma, säger Anna Laestadius. Sommarkampanjen lanseras den 23 december

Kampanjen kommer att gå i TV, print, online, samt på Facebook och Instagram.

Projektgrupp

Beställare:
Anna Laestadius, marknadsdirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Linda M. Eriksson, kampanjansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Henrik Egerstedt, bildansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Johan Ydring, mediadirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen

Reklambyrå – Forsman & Bodenfors
Projektledare: Greger Andersson
Kreatörer: Karin Jacobsson, Jonas Enghage, Eva Råberg, Karin Nolmark
Produktionsledare: Anneli Kjellander, Jessica Edström
Digital producent: Malin Careborg
Byråproducent: Jens Odelbring
Produktionsbolag Camp David
Regissör Simon Ladefoged
Fotograf: Karolina Henke

Mediebyrå: Carat / Dentsu Aegis
Nordic Account Director: Christin Ericsson
Nordic Account Manager: Ulrika Skoog



Dela sidan: