Dela sidan:

Apollo är i dag Nordens tredje största reseaktör och filmerna, fyra stycken totalt, knyter an till de egna produkterna Apollo Sports och Apollo Mondo. Tillsammans Sthlm tog hem Apollo-kontot för den nordiska marknaden efter en pitch under senvåren.

De första filmerna kom i augusti i det nya konceptet "Charter på riktigt". Under kampanjperioden såg man en sjudubblad försäljningsökning för Dubai, jämfört med motsvarande period föregående år. Även inom segmentet långresor såg man en fördubblad försäljning. Inom träningsresor skedde en 25-procentig försäljningsökning, enligt ett pressmeddelande. 

– Vi har under hösten satsat på att ta fram en bred och flexibel plattform som signalerar semester- lugn och premium moments, samtidigt som vi kan vara tydliga med våra erbjudanden. Med "Charter på riktigt" vill vi förmedla en modern charterprodukt. Våra resor till Dubai är ett bra exempel där vi paketerar det bästa av flyg och hotell till, tack vare vår volym, ett väldigt konkurrenskraftigt pris. Eller våra professionella träningsresor som ligger långt ifrån den traditionella charterresan. Båda initiati- ven lockar helt nya kundgrupper till oss, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Apollo i ett pressmeddelande.

I den nya kampanjen presenteras även ett nytt inslag i form av Apollos nya ljudlogotyp, framtagen i samarbete med kompositören Daniel Bengtson. En melodislinga som dels ska fungera som avsändarförstärkare i reklamfilmerna, men också finns i en längre version som kommer att användas som bakgrundsmusik i Apollos contentsatsningar.

–  I denna kampanj har vi byggt på med en massiv contentsatsning som jag är övertygad kommer att ge ännu större resultat. Vid sidan framgångarna i köpta medier har vi även under hösten tagit oss till att bli Sveriges mest engagerande varumärke på Facebook, säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans Sthlm i en kommentar.



Dela sidan: