Dela sidan:

Varför är tvätten mammas jobb? Den frågan ställer sig Ariel Indiens senaste reklam. Filmen, som snabbt blivit viral, handlar om en pappa som ber om ursäkt till sin dotter för att ha varit ett dåligt exempel när hon växte upp.

– Jag önskar att jag hade stoppat dig när du lekte mamma, pappa, barn som liten, säger han och fortsätter med att också be om ursäkt för hennes man som kollar på tv medan hans dotter städar, kokar te och jobbar samtidigt. Precis som han själv gjorde när hon var liten.

Kampanjen med hashtaggen #ShareTheLoad har enligt Adweek väckt stor uppmärksamhet världen över. Facebooks operativa chef Sheryl Sandberg delade nyligen filmen på sin Facebooksida.

– Det här är en av de mest kraftfulla videor jag någonsin har sett – den visar hur stereotyper skadar oss alla och sprider sig från generation till generation, skrev hon då.

Sedan dess har filmen, som producerats av BBDO India, blivit omtalad av CNN och ABC. På en vecka har den fått över 360 000 visningar bara på Youtube.



Dela sidan: