I Gyllene Hjulet premieras de bästa svenska projekten inom sponsring och event. Av 160 bidrag var det i går 13 stycken som gick hem med ett gyllene hjul. Kvällens stora vinnare var McDonald's med kampanjen "En lite väl stolt sponsor", där skidlandslaget ordagrant kläddes i McDonald's hamburgare. Med kampanjen vann de i den mest ärorika kategorin "Årets bästa sponsring", och inte nog med det – de kammade även hem hjulet i kategorin "Årets nytänkande".

Även Coca-Cola kammade hem två priser i gårdagens event med kampanjen "100 years of Contour. 100 years of Innovation". Se alla vinnare i alla kategorier här:

Årets bästa sponsring
"En lite väl stolt sponsor" - McDonald's, DDB, Håkanson United, OMD, Prime och Apegroup

Årets långsiktiga
Rosa bandet-kampanjen - ICA Sverige AB

Årets internationella
COKE 100 Years of Contour. 100 Years of Innovation - Coca-Cola, Coca-Cola Enterprise SE AB, UMG, Isobar AB och Carat AB

Årets rättighetsinnehavare
SkiStar

Årets samhällsengagemang
Hela Sverige skramlar - Hela Sverige skramlar och Emti AB

Årets event b2b
Electrolux Table Talks - Electrolux och Passion Lab

Årets event b2c
Coke 100 Years of Contour. 100 Years of Innovation - Coca-Cola AB, Coca-Cola Enterprise SE AB, UMG, Isobar AB och Carat AB

Årets interna event
Ericsson R&D Digital Summit - Ericsson AB och PS Communication

Årets endorsement
En riktig hjälte - Barncancerfonden och INGO

Årets hantverk
Unexpected Box - Mall of Scandinavia, I.DE.I Concepts AB och Patriksson Communication

Årets digitala
Don't Drink and Dive - Trygg-Hansa, Prime och Folke Film

Årets mest kreativa lösning
Norwegian - Next Stop New York - Norwegian, M&C Saatchi, Motion Blur, PS Live, Vizeum och Clear Channel

Årets nytänkande
En lite väl stolt sponsor - McDonald's, DDB, Håkanson United, OMD, Prime och Apegroup