Dela sidan:

ICA Försäkringar är ett nytt bolag inom koncernen. När de lanserades behövdes en helt ny plattform och kommunikationskampanj för att sätta erbjudandet på kartan. Kampanjen drog igång i början av februari i externa och egna kanaler med erbjudandet "Fast pris om du är skadefri i fem år". 
– När vi skulle lansera en helt ny affär för ICA ville vi tänka nytt både när det gäller erbjudande och sätt att arbeta på, säger Johanna Lepistö, marknadschef på ICA Banken, i en kommentar.

Bakom så väl strategi som kampanjkoncept står varumärkesbyrån Silver som sedan tidigare har ett samarbete med ICA Banken. De har arbetat ihop med ICA:s egna inhousebyrå.
– Hela strategin bygger på ICAs sätt att prata och uppträda. Med "Fast pris" skapar ICA prisvärde för försäkringskunden på samma sätt som i sitt dagligvaruerbjudande. Att ha ett erbjudande som bevisför positionen var en av de viktigaste delarna i strategiarbetet, säger Ulf Berlin, vd och strateg på Silver.

Kampanjen syns bland annat genom filmer i sociala medier som visar hur du agerar i nödlägen som till exempel brand i hemmet. Se exempel här nedan. 

Arbetsgrupp: 
ICA Försäkring: Jessica Carlsson, Tobias Schillén, Magnus Emanuel
Silver: Ulf Berlin, Jacob Bergström, Niklas Dahl, Frida Karlsson, Emil Frid, Peter Fjäll
ICA Reklam: Anna Carlberg, Mikaela Friberger Kaplan, Anna Jörnhagen, Emanuel Mankert, Carl Jönsson, Pernilla Bäck.



Dela sidan: