Dela sidan:

Det är reklambyrån Volt som står bakom årets Guldäggskampanj, som sätter fingret på vikten av kreativ kommunikation för att differentiera erbjudanden.

Under en workshop är nu tanken att branschprofilerna tillsammans ska komma fram till svaret på följande fråga:
"I en ny tid där produkternas unique selling points saknas eller inte är lika tydliga, hur ska vi i kommunikationsbranschen arbeta för att skapa de mest unika och kreativa lösningarna, så att företagen kan differentiera sig på bästa möjliga sätt?".

Workshopen kommer att äga rum på onsdag med framtidens briefmall som slutresultat. Den ska fokusera mindre på produktfördelar och mer på innovation, kreativitet och samhällsvärderingar.

Briefmallen kommer senare att göras tillgänglig och fungera som inspiration för såväl uppdragsgivare som byråer.

"I en tid då det finns allt mindre skillnad mellan produkter och erbjudanden och det blir svårt att särskilja USP:ar fyller kommunikationen en viktigare roll än någonsin", skriver Guldägget i ett underlag inför workshopen.

Samtalsledare och moderator för workshopen kommer att vara Ann Ystén, vd på Perfect Fools.

Här är deltagarna:
• Ann Ystén, vd Perfect Fools
• Caroline Forsshell, marknads-och kommunikationschef Lidl
• Rebecka Osvald, copywriter Garbergs
• Göran Åkestam, creative advisor Åkestam Holst
• Marcus Wenner, head of planning Prime
• Stefan Rudels, account director Forsman & Bodenfors
• Erik Modig, doktor och forskare Handelshögskolan i Stockholm



Dela sidan: