Till sommaren går Tove Andersson klart utbildningen på Berghs School of Communication. Men redan nu har hon blivit värvats av DDB Stockholm  – byrån som hon känner till väl sedan tidigare. 
– Tove gjorde praktik hos oss under sitt sabbatsår från Berghs och visade direkt att hon är en mycket begåvad kreatör med förmågan att få saker att hända, säger DDB:s creative director Tove Langseth i en kommentar.

Tove Andersson är en av talangerna som valts ut i pr-konsulten Simon Strands nätverk 26 Club, vilket Resumé tidigare har berättat om. Hon har också varit med och gjort kampanjen Nittmo för Amerikanska ambassaden som tidigare vunnit i Månadens Kampanj
– Det känns superkul. Jag har länge sett DDB som en grym byrå full av möjligheter och skarpa kreatörer, något som verkligen bekräftades under min praktik. Nu ser jag fram emot att starta min karriär på en internationell byrå, där jag kan jobba med spännande projekt och utvecklas i snabb takt, säger hon i en kommentar.