Dela sidan:

Hos Brand Union har Johan Hesslefors arbetat med kunder som The Absolut Company, JC och Swedish Match. Han har även en bakgrund på Swedish American Chamber of Commerce i San Diego och på design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.

Han lämnar Brand Union efter tre år för att bli Acnes nya planningchef.

– Det känns jättekul att börja på Acne. De har ett intressant erbjudande där de olika delarna inom Acne-familjen kan kombineras utifrån behov, samt ett internationellt perspektiv och ambitioner, vilket tilltalar mig, säger Johan Hesslefors, i en kommentar.

LÄS MER: Acne bakom H&M:s lansering av Ivyrevel

Acne har på senare tid vunnit kunder som Uniqlo, Ikea och Ivyrevel, varför man nu ser ett behov av rekryteringar.

– Vi växer, vi håller på att anställa en massa fantastiska människor. Förstärkning i både kreativ och strategisk världsklass, det är mycket roligt, säger Jesper Ander, vd på Acnes reklam- och designdel.



Dela sidan: