Dela sidan:

Adam Tensta kommer, tillsammans med Clea Herlöfsson, att skriva i Metros tidning och webb varje fredag. Metro kommer även att satsa på texter om nya artistsläpp, intervjuer och information kring festivaltrender. Samarbeten inleds med festivalarrangörerna Live Nation och Luger om exklusiva musiknyheter.

– Musik är en av de grundläggande komponenterna hos Metros läsare men även något de förväntar sig hos oss. Genom musiken har vi möjlighet att associeras med starka varumärken inom den svenska musik- och festivalscenen och samtidigt bygga en långsiktig relation till våra läsare som är väldigt engagerade och trendkänsliga. Vi är där vår målgrupp är, säger Eric Ljunggren, chefredaktör Metro, i en pressrelease.

Adam Tensta är i dag även krönikör i tidningen Vi Föräldrar.

Projektgrupp Metro Music:
Karin Österman, Gruppchef marknadsavdelningen
Dzenita Mesic, Art Director
Anneli Wikström Nöjeschef Metro
Teresa Stenler, Digital utvecklingsredaktör


Dela sidan: