Dela sidan:

Vice startade sin verksamhet med ett gratismagasin som släpptes i en lång rad länder. På senare år har bolaget kommit att bli mer förknippade med sin tv-satsning, men printproukten lever alltjämt vidare. Efter en tids uppehåll återvänder den ny med en uppdaterad grafisk profil, nya skribenter och ett större fokus på kultur.

Magasinet produceras av Vice kontor i Köpenhamn.  
– När vi beslutade oss för en ny utformning av magasinet hade vi tre övergripande mål: Ett bredare kulturinnehåll, ökad struktur och ett större antal korta och visuellt intressanta artiklar i början av tidningen. Vår innehållsproduktion tenderar överlag att luta tungt åt nyhetshållet, vilket jag älskar, men vi siktar nu på att uppnå en bättre balans med ett mer kulturellt innehåll, säger Ellis Jones, chefredaktör på VICE Magazine, i en kommentar.

I september förra året blev det klart att Kay Höök fick ansvaret för Vice svenska verksamhet efter några års kräftgång. Nu är han med och lanserar det nya magasinet genom en lanseringsfest på restaurang Vassa Eggen den 20 april. 
– Vi har en lojal och växande publik av folk som tillhör millenniegenerationen i Sverige. Därför är jag riktigt exalterad över att få presentera det nyligen omgjorda VICE magasinet till Sverige och även över att få lansera det här i sann VICE–anda, säger han i bolagets pressmeddelande. 



Dela sidan: