Dela sidan:

Mårten Lyth har en lång bakgrund inom kommunikation och varumärkesfrågor. Han kommer närmast från en roll som ansvarig för Corporate Communication hos pr-byrån JKL. På cv:t finns även vd för MSL, kommunikationsdirektör på Bonnier och kundansvarig på Storåkers McCann.

Nu går han till öl- och läskjätten Spendrups där han bli ny kommunikationsdirektör med strategiskt ansvar för all intern och extern kommunikation.

– Kommunikationsfrågorna kommer att vara centrala för Spendrups framtida utveckling. Spendrupsgruppen har mycket starka och intressanta varumärken inom gruppen och jag ser fram emot att få arbeta med att ytterligare stärka kommunikationsfunktionen och utveckla varumärkesarbetet både internt och externt, säger Mårten Lyth i en kommentar.

I den nya tjänsten ingår att implementera Spendrups nya varumärkesplattform och kommunikationsarbete.

– Spendrupsgruppen ska bygga vidare på och förstärka vår kommunikation på en utmanande marknad. Mårtens breda och gedigna erfarenhet av varumärke- och kommunikationsfrågor kommer att vara en stor tillgång för Spendrups och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom, säger Fredrik Spendrup, vd för Spendrups Bryggeri.



Dela sidan: