Dela sidan:

Forsman & Bodenfors vann fyra Guldägg under galan som hölls i går, varav två för kampanjen "Close the Loop" som de gjort tillsammans med H&M Inhouse. Men när Komm summerade kvällen på storbildskärmarna var det Åkestam Holst, med sina tre Guldägg, som ropades ut som kvällens största vinnare. I den sammanställningen hade F&B bara två priser av högsta valör. Förvirringen blev total.

Resumé fick tag på Forsman & Bodenfors vd Erik Sollenberg under kvällen. Han ville inte gå i polemik och därför inte heller uttala sig, men höll inte med Komm i deras sätt att räkna byråtoppen.

LÄS MER: Byråtoppen - här är byråerna som vann flest Guldägg

Resumé har sökt Guldäggets projektledare Maja Siösteen för att reda ut saken, men hon sitter för tillfället upptagen i möte.

F&B vs. Åkestam Holst – här är byråernas Guldägg:

Forsman & Bodenfors
Kategori PR: United Nations World Food Programme, "805 million names"
Kategori Onlinefilm: H&M Inhouse, H&M, "Close The Loop"
Kategori Hantverk: H&M Inhouse, H&M, "Close The Loop"
Kategori Film: Volvo Car Sweden, "Vintersaga"

Åkestam Holst
Kategori Direkt: Audi, "Svenska Snöräddare"
Kategori Tidningsannonsering: Pressbyrån, "Vägen till läsning"
Kategori Utomhus: Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen, "The Singing Sailor"



Dela sidan: