Dela sidan:

Nyligen rekryterade Åkestam Holst över plannern Karl Wikström från TBWA. Nu går även den pristbelönta copywritern Stephanie Moradi samma väg. Hon jobbade tidigare på ANR BBDO där hon bland annat gjorde den hyllade kampanjen "Living with lag" för Umeå Energi. 
– Stephanie är en utmärkt copywriter som har vunnit både priser och förtroende. Men framförallt tänker och resonerar hon på ett sätt jag gillar och själv tänker och resonerar på, dvs det skarpaste sättet en människa kan tänka och resonera på. Den typen av person välkomnar jag och vi på Åkestam Holst givetvis med öppna armar, säger creative director Magnus Jakobsson.

Själv säger hon: 
– Jag blev kontaktad av Mange och vi pratade om att jag skulle börja där. Jag har varit på TBWA i tio månader och det är en jättebra byrå. Men jag kände att Åkestam Holst är allt för intressant byrå för att tacka nej. De är på en resa som jag gärna är med på.

Ett annat skäl är att hon nu går till en storbyrå. 
– Jag har bara varit på mindre byråer. Här finns muskler på ett sätt som inte finns där.

Varför lämnar du TBWA efter så kort tid?
– Jag skulle ha gått runt och grämt mig om jag hade tackat nej. Jag kände att jag måste testa på det här. TBWA är en fantastisk byrå med bra människor.



Dela sidan: