Dela sidan:

Returpacks reklamkoncept Pantamera togs fram av reklambyrån SWE 2003. Under 2011 ville Returpack förnya sig och flyttade då uppdraget till Granath Havas. I år var det dags igen – denna gång är det ANR BBDO som har fått uppdraget att bygga Pantamera-konceptet.

Nu landar ANR BBDO:s första reklamfilmer i tv-apparaterna. Och det är ett humoristiskt format som tagits fram. Många ser pantning som alldagligt. Returpack gör vägen till pantmaskinen kortare med en ”Stride of Pride” – en ”feeling” som övergår till hybris.

Tim Erem är regissören bakom de tre filmerna. Han är närmast uppmärksammad för sin musikvideo till Rihannas hitlåt ”Work”.

– Enligt undersökningar vet vi att man känner sig nöjd över den viktiga, om än vardagliga, insats man gör när man går och pantar. Det är den känslan vi leker med och förstärker så att den övergår i lite hybris. På så sätt blir sträckan till närmaste pantstation aldrig för lång, säger Katarina Lundell, kommunikationschef på Pantamera/Returpack, i en kommentar.

Anna Werkell, Copywriter ANR BBDO:

– Det finns något väldigt mänskligt och humoristiskt i den där krocken mellan hur du upplever dig själv när du får feeling och hur andra ser på dig utifrån, säger hon.

Filmerna är en del i flera kommande kampanjer under ”Stride of Pride” som går i tv och online.

Arbetsgrupp ANR BBDO:
Pontus Karlsson, Kundansvarig
Maria Fager, Projektledare
Andreas Lönn, Creative Director
Anna Werkell, Copywriter
Fabian Lakander, Art Director
Anna Jensen, Planner
Channa Rogsten, PR

Produktionsbolag: STANDART
Regissör: Tim Erem

Bland ANR BBDO:s övriga kunder finns bland annat Unionen, Mercedes-Benz, Arla och TCO.

Se filmerna här:



Dela sidan: