Dela sidan:

Svensk Adressändring har vunnit ett flertal reklampriser för sina humoristiska och sorgliga reklamfilmer. Nu har det återigen blivit dags för en ny kampanj. Den här gången med budskapet "Låt posten hitta rätt även om du inte gjort det än"

I den ena reklamfilmen möter vi en tjej som kanske inte är helt nöjd med tillvaron tillsammans med sin aktivistiska pojkvän. I den andra möter vi en gravid kvinna som tillhör en sekt. Temat i båda historierna är sökandet efter det rätta jaget som kan leda till en del flyttande.
– Alla kan vi nog känna igen oss i det där sökandet, vilket också är en stor del av humorn i filmerna. Att påminna om adressändring och eftersändning när det börjar bli dags att gå vidare känns naturligt, säger Regina Sipos, vd för Svensk Adressändring, i en kommentar.

Kampanjen är skapad av reklambyrån TBWA tillsammans med regissören Jens Jonsson på Giants & Toys. Till skillnad mot tidigare står själv flytten i centrum, snarare än vad som händer om posten landar på fel adress. 
– Vi ville hitta ett nytt sätt att prata om adressändring på som folk kan relatera till, unga som mindre unga, menar Lina Franzon, kreatör på TBWA.

Uppdragsgivare på Svensk Adressändring:
Regina Sipos, VD
Arbetsgrupp på TBWA:
Lina Franzon, Kreatör
Martin Baude, Kreatör
Robert Schelin, Projektledare
Christoffer Åhlund, Produktionsledare
Arbetsgrupp på Giant & Toys:
Jens Jonsson, Regissör
Calle Isberg, Producent



Dela sidan: