Dela sidan:

Nätverk är i regel slutna sällskap där samtalen stannar innanför fyra väggar. Men så resonerar inte The Social Few som lanseras i dag. De tänker istället erbjuda erbjuda insikter, trendspaningar och en inblick i medlemmarnas dagliga arbete på deras egna sajt.
– Nätverket är grundat utifrån behovet av en större förståelse för våra olika discipliner och hur vi på bästa sätt kan utveckla starka och integrerade samarbeten. Till skillnad från andra nätverk har vi dessutom en öppen digital plattform där såväl den nyexaminerade studenten som den välrenommerade gamla räven kan ta del av innehållet vi publicerar, säger grundaren och kommunikatören Suzan Hourieh Lindberg i ett uttalande.

Själva medlemskapet är däremot en exklusiv sak. För att bli en del av The Social Few måste man ta sig igenom nätverkets rekryteringsprocess. De medlemmar som idag är med i nätverket har blivit direktrekryterade av ledningsgruppen.
– Vi vill bidra med mer än interna middagar och sätter inga åldersgränser för våra medlemmar, däremot har vi en ganska omfattande rekryteringsprocess för att värva de bästa talangerna inom respektive fält. Men det är inte ett exkluderande nätverk, tvärtom, för att driva detta framgångsrikt behövs skärpta personer från alla discipliner och åldersgrupper. De medlemmar vi redan har värvat är riktiga guldkorn och vi ser fram emot att växa.

Här är personerna som är med från start: 
Suzan Hourieh Lindberg, Lynxeye
Maria Gester, Viva Media Group
Lina Perdius, Narva
Therese Davidsson Pajala, Help to Help
Alexandra Lahdo, SOS Alarm
Leah Tesfaye Deriba, Frilans
Hany Hourieh, Dagens Nyheter & Dagens Industri
Sofia Gunnarsson, Sharp Cookie Advisors
Alexandra Holm, Dataföreningen.



Dela sidan: