Dela sidan:

Med den här kampanjen ville Beckers bryta loss från konventionell reklam.

– Genom att släppa kontrollen och lägga våra insikter i händerna på talangfulla musiker, låtskrivare och producenter har vi tillsammans skapat ett stycke populärkultur som står stadigt på egna ben. Samtidigt fungerar låten som en positiv påminnelse om vår produkt, säger Lina Markström, kommunikationsansvarig på Beckers, i en kommentar.

Trots att det är en reklamfilm med en produkt som vill nå ut med sitt budskap, menar artisten Maja Gödicke att låten till stor del är en beskrivning av hennes liv.

– Att måla om är för mig en viktig ritual som innebär tröst när livet förändras. Jag har själv upplevt delar av innehållet och därför kändes det nästan som om låten helt och hållet är gjord till mig. Låten är en popinjektion som kanske kan få en och annan att våga ta det där klivet ut i en okänd framtid när allt känns blått på fel sätt, säger Maja Gödicke.

Musikvideon har regisserats av Tompa & Rondo, Tomas Skoging och Filip Nilsson. Ur videon kommer en rad reklamfilmer tas fram och kampanjen kommer gå ut i radio, tv, annonser och digitala kanaler. Se reklamfilmen längre ner i artiklen.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Beckers, Lina Markström, Ulrika Berg
Reklambyrå: Klirr Stockholm
Linda Lundgren, AD
Martin Norbelie, copy
Patrik Jaldevik, kundansvarig projektledare
Maja Haraldsson, planner
Ewa Nero, produktionsledare
Mikael Höög/Julia Cedercrantz, originalare
Mediebyrå: Starcom
Produktionsbolag: Acne
Regissörer: Tompa och Rondo
Byråproducent: Colony
Artist: Maja Gödicke
Skivbolag: Woah Dad!
Låtskrivare: Anton Axelo, Dennis Galvén
Music supervisor: Music Supercircus
PR: Ne10



Dela sidan: