Dela sidan:

Under tiden med Lowe Brindfors som byrå hade konceptet "Under eken" tagits fram. Nu är de animerade djuren historia och in träder den nya kampanjen "Peppad att prata pension". Hittills är två reklamfilmer lanserade.

– Anledningen att vi nu lämnar "Under Eken"-konceptet och våra djurkaraktärer är framförallt att vi haft det i sex år och behöver en uppdaterad plattform anpassad efter utmaningarna i det nya medielandskapet. Vi behöver också ett koncept som bättre stärker varumärket, ger starkare igenkänning hos våra kunder och tydligare går att koppla till affären, säger Johan Bryngelson, marknadschef, i ett mejl till Resumé.

I reklamfilmerna med hög igenkänningsfaktor spelar banken på det tråkiga i att snacka pension. Det är lätt hänt att tankarna går till sättet folk uttalar ljud, eller hur deras näsvingar rör sig i takt med munnen, istället för att fokusera på räntor.

– Pensionskampanjen som startar i morgon tar avstamp i att många kunder finner pension både svårt, krångligt och viktigt, där vi visar att vi förstår alla ingående komponenter och gärna finns med som en hjälpande partner.

Se reklamfilmerna här:



Dela sidan: