Dela sidan:

För att få ihop en digital affär behöver du ha stor räckvidd, och för de breda medierna räcker det oftast inte med att vara stor inom det egna landet. Detta har New York Times insett, och satsar därför nu hårt på att växa utanför USA. 

Stephen Dunbar-Johnson, chef över New York Times internationella verksamheter, berättar i en intervju med Politico om planerna. De nordiska länderna pekas ut som ett nyckelområde för den globala expanisionen, vid sidan av länder som Storbritannien, Australien och Tyskland. 

Redan i dag kommer en tredjedel av trafiken till NYT.com från utlandet. Arebtet framåt handlar om att förbättra deras upplevelse och göra dem till återkommande kunder. 
– Vi tror att det finns ett hål som vi är välpositionerade för att fylla. The Economist tilltalar sina läsare som om de vore blivande statsministrar, The Financial Times och Wall Street Journal som om de styrde över industrin. Våra läsare är människor som är genuint intresserade av världen. Inte nödvändigtvis för att vilja styra den, utan för att förstå den och göra den till en bättre plats, säger Dunbar-Johnson till Politico. 



Dela sidan: