Dela sidan:

Efter några år som reporter här på Resumé gick Tero Marjamäki över till pr-byrån Cohn & Wolfe år 2012. Där har han bland annat jobbat med kunder som Unibet och Kalle Anka. På slutet har han också ägnat mycket tid åt kampanjen "The Swedish Number" för STF som rönt enorm uppmärksamhet under våren.

Men nu har det återigen blivit dags för nya utmaningar – den här gången hos intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 
– Vi är jätteglada att få Tero som ny kollega hos oss. Ett av Sveriges Annonsörers viktigaste uppdrag är att driva frågor i våra medlemmars intressen och tillsammans visa att effektiv reklam gör nytta. Ju fler vi blir desto starkare blir vi. Och ju starkare vi blir desto större chans att påverka politiker, opinionsbildare och näringsliv. Som pr-ansvarig Tero kommer vara en viktig del i detta arbete, säger marknadschefen och vice vd:n Jannice Bornekull

Tero Marjamäki berättar att han såg annonsen för jobbet och lockades av utmaningen efter fyra år på byrån. 
– Vi träffades och det kändes rätt från båda hållen. Anders Ericson är en mycket bra vd och Jannice Bornekull är grym att ha som chef. Att avsluta med The Swedish Number kändes som en klockren grej också, säger han.

På Sveriges Annonsörer kommer Tero Marjamäki att få anvädning av både sitt pr-tänk och reklamkunnande. Uppgiften är att förklara för svenska folket varför marknadskommunikation är nödvändigt i dagens samhälle. 
– Vi kanske aldrig kommer få alla att gilla reklam. Däremot vill vi få folk att förstå nyttan med det och varför reklam finns till. Det är en rolig och tuff utmaning, särskilt i tider som dessa med reklamtröttheten och det ökande användandet av adblockers.

Att lämna Cohn & Wolfe tycker han känns vemodigt. 
– Jag trivdes bra och hade grymma kunder och roliga medarbetare. Men efter fyra år kände jag att jag kunde jobbet. Det kändes dags att testa nytt och att gå över till kundsidan var lockande.



Dela sidan: