Dela sidan:

Mediacom satsar på sin nya avdelning för branded content och värvar därför Emma Brink från content-byrån OTW, där hon har haft en rad uppdrag, bland annat som journalist, digital redaktör, projektledare, sociala medier-strateg och nu senast chefredaktör för scandinaviantraveler.com. Innan OTW har hon bland annat jobbat som webbproducent på Kanal5.

På Mediacom får Emma Brink titeln content and social media director, vilket innebär att hon ansvarar för content-strategier, management och produktion på den nya avdelningen. 
– Mediacom har en spännande och inspirerande kundportfölj och med den kreativa höjd och globala närvaro som Mba har ser jag väldigt mycket fram emot att få vara med och bredda och utveckla contenterbjudandet, säger Emma Brink i en kommentar.

Nick Bauer, ansvarig för contentavdelningen Mediacom Beyond Advertising: 
– I takt med att teknologin och konsumentbeteenden utvecklas, så måste även vår förmåga att kunna anpassa oss till dessa förändringar utvecklas i samma takt. Vårt fokus på Mba är därför att skapa och distribuera innehåll som engagerar och ger värde till målgruppen. I och med rekryteringen av Emma får vi en erfaren innehållsredaktör och producent som vet hur man får varumärken att bli always-on-publicister av värdefullt innehåll. 

Emma Brink gör sin försa dag på Mediecom den 7 juni. 



Dela sidan: