Dela sidan:

För varje lektion antar någon utmaningen att vara i rollen som lärare i "Världens viktigaste klassrum". Först ut är Saga Becker, Amanda Lundeteg, Simon Lussetti, Klas Eklund, Suad Ali och Maria Strømme.

– Sverige är ett föregångsland när det kommer till miljöfrågor. Vi cyklar till jobbet, vi källsorterar och vi handlar ekologiskt. Men hur bra är vi egentligen, borde vi inte göra mer? Precis som i jämställdhetsfrågan måste vi jobba hårdare för att få till en förändring, säger Amanda Lundeteg, som är en av lärarna, i en kommentar.

Bakom kampanjen ligger byrån AWB som tagit fram klassrummet åt Svanen. De tycker att det digitala klassrummet fyller ett tomrum.

– Vår planet står inför den största och mest skrämmande utmaningen någonsin. Många fler behöver bry sig, bli medvetna om och agera på detta. Vi saknade en seriös men samtidigt lättillgänglig plattform där frågor om miljö, samhälle och samtid kunde mötas på allvar. Därför är vi så oerhört glada över att kunna sjösätta detta initiativ tillsammans med Svanen, säger Cornelia Waldersten Årfors, head of design på AWB.

Här kan du ta del av kampanjen, och nedan kan du se de första lektionerna.

Arbetsgrupp:
Miljömärkning Svanen
Nancy Holm, Kommunikationsansvarig
Brita Forsström, Marknadsansvarig
Cecilia Wilhelmsson, Social Media ansvarig

Arbetsgrupp AWB
Lina Brunzell, CD
Cornelia Waldersten Årfors, AD/Head of Design
Emma Zetterholm Kling, Copy
Carl Daag, Copy
Mia Fallenius, Strategisk projektledare/PR
Lie Barrén, PR-konsult/Strateg
Petra Käll, Projektledare
Sofie Clason, Produktionsledare
Yong NamLee, Final art
Daniel Frölander, Junior PR-konsult
Hanna Bergström, Junior PR-konsult

Produktionsbolag: Oh-deer
Webb/Digital partner: King Mary



Dela sidan: