Dela sidan:

Det var år 2008 som Lowe Brindfors inledde samarbetet med Telenor som skulle komma att bli en av byråns största uppdragsgivare. Tillsammans tog de senare fram reklamkonceptet med karaktären "Sören" och hans familj.

Men på senare tid har mycket förändrats på operatören. En ny marknadsorganisation har formats för samtliga varumärken, och de har fått en ny marknadschef i form av Hanna Riberdahl. Nu står det klart att även byråsamarbetet förändras. 

Acne, som redan sköter kommunikationen för Bredbandsbolaget, får nu ta över hela Telenor Sverige. Det betyder att Lowe Brindfors, som tidigare agerat huvudbyrå, åker ut.

Byråvalet sker efter en stor pitchprocess som pågått under våren, där uppdraget var att utveckla en strategisk kommunikationsplan som beskriver Telenor och Bredbandsbolagets resa de kommande åren. Stort fokus har legat på digitalt tänkande. Samarbetet inleds omgående och de första kommunikativa enheterna kommer att synas i marknaden under våren 2017.

– De har på ett väldigt spännande sätt visat hur vi kan utveckla vår Telenor-familj. Redan i nuläget är familjen en stark tillgång i vår reklam och kommunikation. Nu utvecklar vi den vidare tillsammans med Acne, kommenterar Hanna Riberdahl, marknadskommunikationschef på Telenor.

På Acne innebär Telenor ett rejält tillskott i kundportföljen. 
– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta över det förtroende vi har fått. Det är på många sätt ett drömuppdrag för Acne då vi kan kombinera våra styrkor inom digitalt, film, strategi, social media och design, menar Victor Press, styrelseordförande Acne-koncernen.



Dela sidan: