Dela sidan:

100-Wattaren är tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt för annonsören. Förra året gjorde Sveriges Annonsörer, som numera heläger tävlingen, ett omtag kring upplägget med bland annat fem nya kategorier. 

Nu gör de en breddning av tävlingen genom att även inkludera designbranschen. Nu lägger de till ytterligare fyra kategorier inom strategisk desing; Konsument, Företag, Ideellt och Internationellt.
– Strategisk design är en efterlängtad nyhet som både annonsörer som byråer efterfrågat. Strategisk design är mycket viktigt för framgångsrik kommunikation som fungerar och får nu Sveriges bästa tillfälle att tävla i fyra egna kategorier i 100-wattare, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer i en kommentar. 

I de nya kategorierna kan exempelvis varumärkesidentiteter och förpackningsseriedesign skickas in. Casen ska vara producerade och/eller publicerade mellan 2014-2016. Utformningen av tävlingen har gjorts i nära samröre med branschen.
– För oss varumärkesbyråer är det otroligt välkommet att nu kunna tävla i 100-wattaren. Strategisk design är en kommunikationsform med hög effekt per investerad krona och 100-wattaren är ett bra sätt att lyfta fram detta, menar Ulf Berlin, vd på Silver.



Dela sidan: