Dela sidan:

Efter en omgörning ska första numret av nya Öppet hus nå läsarna i oktober i år. Magasinet ska bevaka bostadspolitik och samtidigt vara underhållande, inspirerande och kunskapshöjande om boende.
– Vi är så stolta över att vi fick förtroendet att se över Öppet hus och göra om den till en ännu mer läsvärd titel. Tidningen går ut brett – med en stor upplaga över hela landet och till alla åldrar – men fokuserar på något som verkligen berör, det egna boendet. Att få göra riktigt angelägen journalistik kring det ämnet är en ynnest, säger Sofia Wadensjö Karén, vd på Vi Media AB.

Enligt Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen, är bostadsfrågorna bland de absolut hetaste samhällsfrågorna i dag.
– Tillsammans med Vi Media vill vi skapa en tidning som både fångar bostadsdebatten och vardagen för de cirka en halv miljon människor som bor i bostäder som Riksbyggen förvaltar, säger hon.



Dela sidan: