Dela sidan:

Många har nog känt igen sig i en eller flera av de situationer som presenteras i IQ:s kampanjfilm från 2014. Inte minst nu när sommaren och fotbolls-EM närmar sig, och "anledningarna" till att sprätta en öl blir ännu fler.

I dag återanvänder därför IQ både filmen och Alkoholprofilen.se där den som vill kan testa sina alkoholvanor.
– Att alkoholkonsumtionen ökar under sommaren är ingen hemlighet och kampanjen syftar till att få människor att reflektera över varför och hur man dricker, säger Juan-Pablo Roa, vd på IQ i en kommentar, fortsätter:

– Vi vet att filmen "För att" fungerat bra och varit väldigt uppskattad när vi sänt den tidigare. Få perioder under året erbjuder lika många tillfällen att dricka alkohol som sommar och semester. Att göra ett test på Alkoholprofilen.se är ett bra sätt att få bättre koll på sina alkoholvanor inför, under och efter sommaren.

Bakom kampanjen står Forsman och Bodenfors, tillsammans med mediebyrån Scream och produktionsbolaget Bacon. 



Dela sidan: