Dela sidan:

När Cannes Lions släpper nomineringarna till fem av tävlingens kategorier på söndagen, är det helt klart INGO som dominerar bland de svenska byråerna.

LÄS MER: Nio svenska nomineringar i Direct – INGO dominerar

I kategorin Promo & Activation, med totalt 306 nominerade bidrag, kniper de tre stycken för Svenska Turistföreningens "The Swedish Number". De andra två går till Lidls "Le Bon".

Forsman & Bodenfors får tre av nomineringarna, varav två för appen "Slow Down GPS" för If Skadeförsäkring.

Här är alla svenska vinsthopp i Promo & Activation:

Kampanj Kund Byrå
THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
LE BON LIDL INGO Stockholm
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm
SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
LE BON LIDL INGO Stockholm
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm
MAGIC HOUR POP-UP SHOPS PEAK PERFORMANCE PERFECT FOOLS Stockholm
SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm


Dela sidan: