Dela sidan:

I kampanjen "Ekoeffekten lät Coop familjen Palmberg få testa att enbart äta ekologiskt under två veckor för att sedan se vad som hände med värdena i kroppen.

Den svenska versionen av kampanjfilmen fick stor uppmärksamhet och har i skrivande stund nästan en halv miljon visningar. Men desto större spridning fick den engelska versionen, med 5,5 miljoner visningar. Den verkar också ha fallit PR-juryn i smaken.

Tre nomineringar vardera får INGOS "The Swedish number" och Primes "Dont drink and dive". Den förstnämnda har också nominerats i Promo & Activation och Direct.

Historiskt har Sverige varit relativt starka i PR-kategorin, men i fjol kammade vi bara hem ett lejon i kategorin. Om det blir fler i år återstår att se.

Totalt har 239 bidrag nominerats i kategorin.

Här är hela listan:

Kampanj Kund Byrå
THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm
DON'T DRINK AND DIVE TRYGG-HANSA PRIME Stockholm
LET US BULLY YOU - IN VIRTUAL REALITY. UR McCANN STOCKHOLM Stockholm
DON'T DRINK AND DIVE TRYGG-HANSA PRIME Stockholm
MARRIAGE MARKET TAKEOVER SK-II FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm
THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
DON'T DRINK AND DIVE TRYGG-HANSA PRIME Stockholm
SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE HOUSE OF CLICKS HEMNET PRIME Stockholm
THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
MARRIAGE MARKET TAKEOVER SK-II FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
THE HOUSE OF CLICKS HEMNET PRIME Stockholm
THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm
HAPPY GOGGLES McDONALD'S DDB STOCKHOLM 
THE HOUSE OF CLICKS HEMNET PRIME Stockholm


Dela sidan: