Dela sidan:

Sedan Cannes Lions drog i gång i måndags har Sverige haft stora framgångar i reklamtävlingen. Hittills har vi skrapat ihop 42 lejon, vilket kan jämföras med i fjol, då det totalt sett bara blev 24 stycken.

Tack vare kvällens framgångar för INGO – både Lidl-kampanjen"Le Bon" och Svenska Turistföreningens kampanj "The Swedish Number" har prisats med guld – går byrån nu om Forsman & Bodenfors i den svenska byråtoppen.

Byråtoppen – dag 3:
INGO 1 Grand Prix, 4 guld, 7 silver, 5 brons
Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 1 glas, 3 guld, 2 silver, 7 brons
Prime 1 guld, 3 silver, 1 brons
Garbergs 1 product design
Åkestam Holst 1 brons
DDB Stockholm 1 brons
We are yours 1 brons
Acne Advertising 1 brons
Kärnhuset: 1 brons



Dela sidan: