Dela sidan:

Inför Fotbolls-EM släppte Volvo en reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic döpt "Prologue". Namnet antydde en fortsättning – och nu är den här. 

Som alla vet slutade det svenska äventyret i Fotbolls-EM på ett fiaskoartat sätt med uttåg redan efter gruppspelet. Redan innan den sista matchen mot Belgien gav Zlatan beskedet som de flesta befarade skulle komma: att han slutar i landslaget efter mästerskapet. 
– Jag vill ta den här stunden och tacka alla supportrar. De har gjort det möjligt för mig att uppnå min framgång. Vart jag än åker kommer jag alltid bära den svenska flaggan med mig med stolthet. Så besviken kommer jag aldrig att vara. Stort tack till alla fans, sa han på presskonferensen. 

Men det visar sig nu att han redan planerat sitt avsked – innan EM – genom att spela in ytterligare en reklamfilm med Volvo. Och det handlar inte om ett ordinärt 30-sekunders klipp utan epilolgen är hela tre och en halv minuter lång.

I filmen får vi se Zlatan ta ett känslosamt avsked genom att ta hela familjen till Rosengård och hänga upp sin tröja på hans egna "Zlatan Court". 
– Han gör ingenting halvdant eller halvhjärtat utan går in till 100 procent. Så även den här gången. Han är del i varenda steg och engagerar sig allt från story till bilder, hur det ska komma ut, och även en del i musik och annat. Det är väldigt kul för det visar att engagemanget är äkta, berättade Volvo Cars marknadsdirektör Per Carleö till Resumé efter släppet av Zlatans förra reklamfilm för varumärket. 

Byrån som Volvo Cars anlitar är Forsman & Bodenfors. Se den nya filmen här: 



Dela sidan: