Dela sidan:

Förra veckans besked om Brexit har satt finansmarknaderna i gungning, med börsras på bred front världen över. Även reklambranschen skakas av folkets vilja att lämna den Europeiska Unionen. Inte minst på grund av ovissheten inför framtiden. 

Sir Martin Sorrell, vd för världens största kommunikationskoncern WPP med bas i Storbritannien, är bekrymrad över läget. 
– Jag är väldigt besviken, men valmanskåren har talat. Det resulterar i en stor osäkerhet, och kommer uppenbart sakta ner beslutsfattandet och avskräcka aktivitet. Det är knappast goda nyheter, säger han till Campaign

WPP har en stor del av sin intäkter inom Europa. 
– För att lyckas implementera vår strategi behöver vi få folk att arbeta ihop, inte avskilt från varandra, säger Sorrell. 

En lång rad andra byråledare uttalar också sin oro över Brexit i den brittiska branschtidningen Campaign. Samtidigt tror de inte att effekterna är oöverstigliga.
– Det här är ett historiskt beslut som givetvis skapar osäkerhet kring effekterna för vårt land, för näringslivet och hushållen. Samtidigt är vi en väldigt energisk och entreprenöriell industri som alltid har slagits över sin viktklass. Kortsiktigt finns det utmaningar, men också möjligheter, säger James Murphy, vd på Adam & Eve/DDB.



Dela sidan: