Dela sidan:

Sweetpop köps upp och går ihop med Mediegruppen, som Gullers äger sedan 2014. Tillsammans bildar de ett starkare fäste för byrån i mellersta och norra Sverige. 
– Den norrländska marknaden är väldigt intressant och satsningen är ett naturligt steg för oss då vi vill vara hela Sveriges byrå. Med Sweetpop på tåget stärker vi upp med kompetens inom digital kommunikation och kan erbjuda full service på lokal basis, säger Tomas Hedenius som med rollen som vice vd på Gullers Grupp kommer att leda verksamheten i norr. 

Han kommer närmast från rollen som kommunikationsdirektör på Arriva, men har tidigare arbetat på Gullers Grupp. 

I dag består Sweetpop av åtta medarbetare. Planen är att personalstyrkan ska växa till 20 personer framöver. 
– Vi är väldigt glada över att ansluta oss till Gullers Grupp och på så sätt kunna erbjuda våra kunder ett bredare och bättre erbjudande. Tillsammans är jag övertygad om att vi kommer att kunna möta samhällets ständigt förändrade behov och önskemål på ett kreativt och utvecklande sätt, kommenterar Joakim Karlsson, vd för Sweetpop. 


Dela sidan: