Dela sidan:

Pokémon Go har tagit världen med full kraft. Överallt på gatorna ser du folk som vandrar runt med sina mobiler i högst hugg och drar sig till Pokéstops.

Lajkat, numera fristående bolag under Schibsted, vill att läsarna ska gotta ner sig rejält i spelet.

– Pokémon Go är det största fenomenet sedan iPhone släpptes för snart tio år sen. Intresset från Lajkats målgrupp är enormt och därför förstärker vi nu bevakningen av Pokémon på Lajkat, säger Filippa Berg, redaktionschef på Lajkat.

Redaktör blir Rosanna Eddin och hon kommer bland annat ta sig an en hel del videoproduktion.

– Det känns jättekul! En sådan här chans får man bara en gång i livet!, säger hon och fortsätter:

– Som Pokémonredaktör kommer jag bland annat att vara aktiv på Lajkats Snapchat och i våra andra kanaler för att fånga pokéhysterin som drabbat Sverige och resten av världen. Sedan ska jag självklart lägga mycket "lures" på kontoret så vi kan levla.
Varför är intresset så stort?
– Jag tror intresset är stort för att målgruppen är så bred. Det riktar sig inte exklusivt till unga eller äldre utan det är något för både äldre Pokémonfans samtidigt som en yngre målgrupp tilltalas av tekniken och AR-funktionen.

Rosanna Eddin börjar sitt nya uppdrag på heltid från och med idag.



Dela sidan: