Dela sidan:

Staffan Lönner har varit vd på Citypaketet sedan 2014. Nu går han till Mittmedia där han blir ansvarig för företagsmarknad och därmed annonsaffären. I uppdraget ingår även ansvar för medieproduktion.

– Mittmedia står precis som de flesta mediekoncerner med utmaningen att hitta en lönsam strategi för att fortsätta leverera nyheter till sina läsare. Här är annonsintäkter en av de avgörande parametrarna. Att hitta balansen mellan fortsatta intäkter i pappret och samtidigt öka i de digitala kanalerna är en jätteutmaning, säger Staffan Lönner i en kommentar.

I början på juli stod det klart att Mittmedia byter ut Thomas Pettersohn mot Per Bowallius på vd-posten. Även den redaktionella chefen AnnaKarin Lith valde att lämna företaget och har tillfälligt ersatts av Anders Ingvarsson.

Med Staffan Lönner hoppas Mittmedia kunna lyckas.

– Staffan har en bred erfarenhet från försäljning och affärsutveckling i flera olika positioner inom media. Under de senaste åren har han arbetat mer med större kunder och mediebyråer vilket är en erfarenhet som blir ett välkommet tillskott till Mittmedias samlade kompetens, säger Mittmedias vd Per Bowallius.

Citypaketet, som är ett samarbete mellan DN, GP och Sydsvenskan, kommer nu att inleda en rekryteringsprocess för att hitta en ersättare till Staffan Lönner. Verksamheten fortsätter som vanligt då det ännu inte är bestämt vilket datum han slutar.

Staffan Lönner tillträder på Mittmedia senare under hösten.



Dela sidan: