Dela sidan:

Cecilia Forss syntes i ICAs reklamfilmer i fem år, från hösten 2008 till våren 2014, då hon beslutade sig för att lämna såpan. Nu gör hon alltså en comeback i reklambranschen – men den här gången för Gina Tricot.

Utöver traditionellt kampanjmaterial spelar Cissi Forss huvudrollen i en serie kortfilmer som ska rulla i sociala medier. De har fokus på denim och visar upp Cissi Forss humoristiska sida. Den första är en parodi på reklamfilmer för mode. Dessutom ska hon i Gina Tricots stadsguide, Guided by Style, dela med sig av sina favoritställen i Stockholm.

– Cissi Forss är en perfekt ambassadör för Gina Tricot. Hon är otroligt begåvad, rolig och charmig. För oss representerar hon en ny generation av power-kvinnor. Vi tycker dessutom att det är väldigt roligt att hon för ett par år sedan, under sin tid som ICA-Cindy, gjorde en parodi på vårt varumärke. Cirkeln är nu sluten så att säga, säger Alexandra Davidsson, pr-chef på Gina Tricot, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar den 18 augusti. Cissi Forss är också aktuell som en av huvudrollsinnehavarna i den nordiska tv-serien Black Widows.



Dela sidan: