Dela sidan:

"Ack, Sundbyberg" är en av Oskar Linnros större hits. Nu återvänder han hem till sina forna trakter och gör en spelningen i en eventlokal i Hallonbergen, vilken är navet i marknadsföringen för det kommande bostadsområdet Umami Park. 
– Jag tycker att Hallonbergen är bra som det är, men om jag kan hjälpa till att få folk att upptäcka området, folk som aldrig har varit här, som bara ser det som en tunnelbanestation av många, då är jag väldigt glad, säger artisten i en kommentar.

Bostadsbolaget Wallenstam anlitar BBS Group, med BerntzonBylund och Wonderland Events, för att konceptualisera Umami Park och locka människor att bekanta sig med området.

En gammal industrilokal används nu för events, och tidigare har där anordnats Skandinaviens största Street-­art utställning och en modeutställning. Nu till helgen öppnar stjärnkocken Marcus Samuelsson en pop-­up och den 10 september är det dags för konserten med Oskar Linnros. 
– Det här är ett av de mest spännande bostadsprojekt vi arbetat med. Syftet med konceptualisering av bostadsområden är ju att visa upp framtiden. Utmaningarna skiljer sig från område till område. I det här fallet är det ett område som dels är relativt bortglömt och som i viss mån har en felaktig bild hos många, det vill vi förändra med detta projekt, kommenterar BerntzonBylunds vd Joachim Berntzon.

Se när Oskar Linnros besöker Hallonberg nedan:

Team BBS Group
Anna Mourou Lange, creative director, Wonderland
Mia Jorpes, projektledare, Wonderland
Helena Börjesson, produktionsledare, Wonderland
Martin Stadhammar, copywriter, BerntzonBylund
Tomas Gromkowski, art director BerntzonBylund
Joakim Falk, filmproducent, Socialminds
Nora Sjöstedt, projektledare, Socialminds
Joachim Berntzon, strateg och kundansvarig, BBS Group.


Dela sidan: