Dela sidan:

Influencers blir allt viktigare enligt e-handelstjänsten Demandware, vars nya rapport visar att 70 procent av millenials genomför köp på nätet efter att ha inspirerats av någon på sociala medier och lika stor andel föredrar innehållsmarknadsföring före reklam. 

Det är några av anledningarna bakom att native advertising-byrån Brand Publishing tar över ansvaret för influencer-bolaget Tailsweeps försäljning. Syftet är att förstärka erbjudandet till befintliga och nya influencers samt mot annonsörer. 
– I dag är Tailsweep Sveriges största och ledande agentur för influencers med inriktning på blogg, Instagram och sociala medier. När nu Brand Publishing blir Tailsweeps interna säljavdelning skapar vi ett oerhört kraftfullt erbjudande där vi hjälper kunderna att använda rätt influencer vid rätt tillfälle i rätt miljö för rätt målgrupp, säger Tailsweeps vd Christopher Holmerin

Brand Publishing jobbar med att hitta passande digitala arenor för annonsörers sponsrade innehåll, bland annat via Bonnier News, Pricerunner, Mediekompaniet och Strossle. 
– Genom samarbetet med Tailsweep kommer vi nu också hjälpa annonsören att nå Sveriges mest aktiva följare inom sociala medier, samtidigt som vi hjälper influencers att nå nya läsare, säger Christian Dahlborg, vd för Brand Publishing.

Haig Daniels, försäljningschef på Brand Publishing, kommer att ansvara för försäljningen. 



Dela sidan: