Dela sidan:

Samarbetet mellan Umeå Energi och ANR BBDO renderade bland annat den hyllade kampanjen "Living with lag". Men någon fortsättning blir det inte efter att avtalet löpt ut. Istället är det Doe Blomberg Gottberg som går vinnande ur upphandlingen.

Det nya avtalet sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning. 
– Jätteroligt att se en sådan höjd och kvalitet i upphandlingen där DBG i en tuff konkurrens utmärkte sig med både inspirerande och tydlig kommunikation. Vi är grymt nöjda med resultatet. Tillsammans med ANR BBDO har vi skapat reklam i världsklass och vi ska fortsätta att bygga varumärket. Vårt fokus ligger på snabb produkt- och tjänsteutveckling och med DBG vill vi nu skapa innerlig och tydlig kommunikation som direkt ger affärer, säger Agneta Filén, marknadschef på Umeå Energi, i en kommentar.

Byrån är givetvis nöjda med det nya samarbetet: 
– För oss på DBG är detta ett drömuppdrag – att få ta sig an en för målgruppen komplex och lågprioriterad produkt och göra den relevant och prioriterad. Att dessutom få göra det tillsammans med det duktiga och hängivna gänget på Umeå Energi gör det hela ännu bättre, kommenterar Åsa Marklund, senior rådgivare på Doe Blomberg Gottberg.


Dela sidan: