Dela sidan:

ICA är kända för sina reklamfilmer som King ligger bakom. Men en växande del av affären handlar om digitala tjänster. Här kommer Doberman in i bilden. Byrån får nu uppdraget att bistå med innovation och design av ICA:s framtida digitala tjänster och produkter.
– Våra digitala tjänster och produkter utgör idag en allt mer central roll i att erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse. Vi är redan på god väg, men för att ta nästa steg digitalt vill vi utveckla både användarupplevelse och design på en nivå som få svenska byråer kan erbjuda. Doberman är därför en naturlig partner till oss och vi ser fram emot att bryta ny mark tillsammans med dem, säger Patrik Nordberg, tf. chef digital kommunikation på ICA, i ett pressmeddelande.

Byrån gläds över att ha vunnit det prestigefyllda uppdraget. 
– ICA har en av Sveriges mest mogna digitala organisationer med ett omfattande digitalt erbjudande, så för oss är det så klart både oerhört hedrande och utmanande att få förtroendet att hjälpa dem ta nästa steg, säger Olof Ålenius, new business director på Doberman.



Dela sidan: