Dela sidan:

För några veckor sedan presenterade C More en brakförlust på 550 för räkenskapsåret 2015. Enligt bolagets vd Manfred Aronsson är man på rätt väg och har Sveriges snabbaste streamingtjänst. Nu ska man locka nya kunder, med dyrare prislapp. Den 12 september höjs priset på sportpaketet från 299 kr till 399 kr och på sport, film och serier från 349 kr till 449 kr. Det är första prishöjningen som genomförs sedan 2012. Befintliga kunder drabbas inte av förändringen.

– Vårt pris har inte förändrats på fyra år, men under samma period har rättighetskostnaderna ökat kraftigt och C Mores produkt har blivit bättre, både tekniskt och innehållsmässigt. I likhet med andra aktörer på marknaden måste vi anpassa priset efter värdet. Det här berör dock inte våra befintliga kunder utan endast de som skaffar C More efter den 11 september, säger Johan Gustafsson, nordisk kommunikationschef på C More i ett pressmeddelande.

När MTG-ägda konkurrenten Viaplay i januari meddelade att de höjde priserna med 50 procent, då även för befintliga kunder, var det många som lyfte på ögonbrynen.



Dela sidan: