Dela sidan:

Karmo Kaas-Lutsberg tar med omedelbar verkan över som chef för affärsområdet Business to Business på Bonnier, som driver nischade affärstjänster och produkter i Norden, Tyskland och Östeuropa. Han tar även plats i koncernledningen.

Han har jobbat på Bonnier sedan 2008, senast som CFO och CTO just på affärsområdet Business to Business.  Tidigare har han varit journalist på den estniska affärstidningen Äripäev som ägs av Bonnier, och haft chefsroller på ICA:s baltiska verksamheter.

Karmo Kaas-Lutsberg efterträder därmed den tidigare affärsområdeschefen Anders Eriksson som i juni utsågs till chef för Bonnier News, där Bonniers svenska dagstidningar samlas.
LÄS MER: Han tar över efter Gunilla Herlitz

- Vi har kommit en bra bit på vägen med att ersätta printintäkter med nya intäktskällor. Nu kommer mer än 50 procent av våra intäkter från nya affärer. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet inom Bonnier Business to Business fortsätta att bygga vidare på den framgång vi har haft hittills, säger Karmo Kaas-Lutsberg i ett pressmeddelande.



Dela sidan: