Dela sidan:

När Henrik Lundqvist kliver in i filmstudion möts han till sin stora förskräckelse av att någon annan har roffat åt sig schampoflaskan. Mitt framför näsan på honom står  tvillingbror Joel och poserar. Vilket får Henke att lacka ur. Här börjar matchen om vilken av bröderna som får representera schampomärket.

I reklamfilmen kan känns brödrafighten gravallvarlig. I verkligheten avstod målvakten från en del av sitt arvode för att head & shoulders skulle kunna betala Joel för hans medverkan.

– Henke är lika duktig framför kameran som han är framför målburen på isen. Dessutom är han väldigt involverad i den kreativa processen vilket gör våra idéspån ännu roligare. Tycker även att Joel, som aldrig varit med i en sådan här produktion tidigare, levererade minst lika bra som Henke. Naturbegåvning verkar ligga i de Lundqvistianska generna, säger Max Hafelt, rådgivare på Jung i en kommentar.

Årets kampanj är framtagen av Jung Relations tillsammans med produktionsbolaget FLX. Mediebyrå är MediaCom.

Arbetsgrupp
Jung
Max Hafelt, rådgivare
Ebba Hultengren, kreatör
Anna von Stockenström, projektledare

Arbetsgrupp
FLX
Cornelia Opitz, producent
Bill Schumacher, regissör



Dela sidan: