Dela sidan:

I höst vill Ica uppmuntra kvinnor att undersöka sina bröst regelbundet.Att lära känna sin kropp och kunna upptäcka när något är fel gör stor skillnad för den framtida prognosen. Som sponsor vill Ica sprida kunskap om bröstcancer via ICAs bröstskola och samla in pengar till Cancerfonden, bland annat genom försäljning av rosa band och utvalda varor som kläds i rosa.

– Vi på Ica är oerhört stolta att vi tillsammans med våra kunder samlade in imponerande 42 miljoner kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning 2015. I årets kampanj hoppas vi samla in minst lika mycket pengar, säger Teddy Falkenek, chef för samhällsansvar och sponsring, Ica Sverige i ett pressmeddelande .

54 varor ingår i årets Rosa Bandet-sortiment, bland annat laxfilé, chiafrön och tomater samt varor till hem och kök. Varorna finns i Ica-butiker från vecka 37 och vid ett köp går mellan 50 öre och 10 kronor per vara till Cancerfonden. Bakom kampanjen står Jung Relations.



Dela sidan: