Dela sidan:

Totalt delades 87 pennor ut i den nya kategorin – åtta till svenska kampanjer.

Två svenska bidrag belönades med den näst finaste valören, de vita pennorna. Forsman & Bodenfors fick en vit penna för Coop-kampanjen "Ekoeffekten" och Edelman Deportivo fick en för kampanjen "Give a beep" för cykelhjälmen Hövding.

Forsman & Bodenfors vann även också en grafitpenna för "Slow down GPS" för If Skadeförsäkring. RBK Communications vann flest pennor av de svenska byråerma med fyra stycken.  En grafitpenna och tre träpennor för sitt Ålands-index för Ålandsbanken.

Ingo belönades med en träpenna med "The Swedish Number" för Svenska turistföreningen.

Det finaste priset; en svart penna gick till två kampanjer:

• Den ena gick till Grey Canada och kunden Moms Demand Action for Gun Sense in America för kampanjen "Taking aim at corporate" America. 

• Den andra till franska Marcel för kampanjen "Inglorious furits and vegetables" för livsmedelskedjan Intermarché.

Resumé Insikt Marknad skrev om Plandsbanken i senaste brevet. Reportaget går att läsa i nästa nummer av Resumés papperstidning. Ingen prenumeration? Lugn det fixar du här! 




Dela sidan: