Dela sidan:

Enköpings-Posten, som utkommer fem dagar i veckan, har idag en upplaga på 8 000 exemplar. Sajten eposten.se har 90 000 sidvisningar per vecka.

Nu har NTM och ägarna NWT kommit överens om att NTM ska köpa Enköpings-Posten.

– Det är en bra lösning för Enköpings-Posten och dess personal. NTM och NWT har en likartad syn på medieutvecklingen och jag känner att Enköpings-Posten passar bra in i NTM:s struktur, säger Mats Muregård, vd på NWT-koncernen, i en kommentar till Enköpings-Posten.

Lennart Foss, koncernchef i NTM, säger:

– Förvärvet av Enköping-Posten känns mycket bra. Det är en intressant produkt i ett expansivt område och vi tror att vi kan vidareutveckla EP på ett mycket bra sätt, inte minst digitalt och genom närheten till UNT och till vårt tryckeri i Uppsala, säger Lennart Foss, koncernchef i NTM.

Ägarbytet sker vid årsskiftet.



Dela sidan: