Dela sidan:

ICA stödjer Rosa Bandet och därför har reklamfilmen ett lite annorlunda uttryck denna vecka. Istället för det lättsamma manéret ägnas filmen åt bröstcancer för att bidra till Rosa Bandet-kampanjen och svensk cancerforskning. Tittarna får en tillbakablick till Stig som ung och en förklaring till Stigs engagemang i Rosa Bandet.

Rollen som den unga Stig spelas av Loa Falkmans son Jacob Falkman.

– Att gå i pappas fotspår är fantastiskt då jag har levt i teatermiljö sedan barnsben. Att göra en reklamfilm tillsammans med pappa som berör en så viktig fråga som bröstcancer gör att det känns extra bra, säger Jacob Falkman.

Ica har stöttat Rosa Bandet sedan starten 2003. Förra året samlade livsmedelskedjan tillsammans med kunderna in 42 miljoner kronor till Cancerfonden för att bidra till forskningen. I år är målet att samla in minst lika mycket pengar under Rosa Bandet-kampanjen. Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor i Sverige och i världen vilket gör det till ett viktigt ämne. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober månad.

– Vi hoppas att filmen ska visa att bröstcancer berör många. Att göra en allvarlig film när det berör en så viktig fråga som cancer känns angeläget. Att det är första gången som far och son Falkman gör samma roll och spelar i samma film hoppas vi ska bidra till ytterligare uppmärksamhet, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige.




Dela sidan: