Dela sidan:

Den första kollektionen med reflexkläder – "Watch your back" – gjorde If Skadeförsäkringar tillsammans med designern Ann-Sofie Back redan år 2014. Syftet var att förändra synen på reflexer från någonting töntigt till högst modemässigt.

Året därpå belönades If och byrån Forsman & Bodenfors med två Guldägg för kampanjen. Den följdes även upp med kläder av Örjan Andersson

Nu har det blivit dags att för tredje året släppa kläder som blandar mode med trafiksäkerhet under de mörka månaderna. Kollektionen är skapad av Weekday och kommer att säljas i deras butiker och webbshop från och med den 1 november.
– Att ändra beteenden är svårt och det krävs tålamod och uthållighet för att lyckas. Vi är därför väldigt glada att Weekday, som har stort genomslag och kunskap om den grupp människor som använder reflexer minst, nu tar över stafettpinnen, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If i en kommentar.



Dela sidan: