Dela sidan:

Adam Hogbring ansluter som affärområdeschef branded content och Karin Winther som digital strateg och innehållsansvarig branded content.

– Det är en oerhört stark duo och vi är sjukt glada att de valt att börja hos oss. Vi hoppas och tror att det kvalitetstänk som vi har inom TV kommer att vara efterfrågat inom det starkt växande segmentet branded content. Dessutom vill vi stärka vår digitala kompetens vertikalt i hela verksamheten och erbjuda våra samarbetspartners nya innovativa sätt att nå ut med våra berättelser, Lars Beckung vd Nexiko

Adam Hogbring kommer senast från tjänsten som head of online video på Metro.

– Det är väldigt roligt att Nexico ska starta den här satsningen på branded content och att jag får vara en del av att bygga upp den verksamheten. På grund av adblockers och en allmän reklamtrötthet så måste man uppfinna nya sätt att nå ut med sin kommunikation. Här vill vi ligga i framkant med att ta fram bra berättelser som skapar engagemang åt våra kunder, säger han i en kommentar

Karin Winther kommer senast från Anagram som digital chef, utvecklare och producent av digitala tv-format och branded content.

– Det är jättekul att dra igång det digitala strategiarbetet för idéutveckling, produktion och bolagets digitala transformation. Det finns mycket i branschen att utveckla överlag, framförallt när gäller hur man skapar engagemang och spridning via sociala plattformar. Nexiko är ett spännande bolag med stora planer för framtiden, så både rollen och arbetsplatsen är som klippt och skuren för mig.

Produktionsbolaget Nexiko startades 2013 av Filip Hammar, Fredrik Wikingsson, Lars Beckung och Mikael Svensson. De producerar program för samtliga svenska tv-hus och har startat dotterbolag i Norge och ett dramabolag i Sverige. De var senast aktuella under Kristallengalan då de vann totalt fyra kristaller.



Dela sidan: