Dela sidan:

2014 inledde Åkestam & Holst och SAS sitt samarbete och lanserade då det nya konceptet "We Are Travelers".  I dag lanseras vidareutvecklingen av konceptet.

– Travelers Think Big är en hyllning till den sanna resenären. Med kampanjen tar vi We Are Travelers-konceptet till nästa nivå där vi med hjälp av humor tar oss närmare resenären och deras syn på världen. En värld där man lever livet fullt ut och där flygresor är mer än en transport från a-b, säger Maria Wästlund, head of marketing programs på SAS i ett pressmeddelande. 

Filmen skiljer sig från SAS tidigare kampanjer i och med sitt humoristiska grepp och användande av amerikanska skådespelare.

– Det har varit otroligt roligt för oss att tillsammans med SAS få utveckla konceptet "We Are Travelers". Kampanjen målar upp bilden av resenären som självsäker visionär på ständig jakt efter nya äventyr, utmaningar och mål i livet. Alltsammans i kombination med en dos humor och emotionella anslag, säger Magnus Jakobsson, creative director och copywriter för kampanjen.

Den nya kampanjen går upp på bio, TV, digitala medier och utomhus i Danmark, Norge och Sverige veckorna 41-43.



Dela sidan: